Kazoubezoek

Bezoek vanuit het verre Vlaanderen ontvangen is altijd leuk en dit weekend heb ik dus met plezier nog eens gastheer gespeeld.

Een bezoek aan de recent (half december) geopende LEGO winkel hoort nu standaard bij de rondleiding maar, om het voor mij ook spannend te houden, probeer ik ook altijd wat dingen te zien of te doen die ook voor mij nieuw zijn.

Een toeristische rondvaard was zo een ding. Ik moet toegeven dat ik dat nog niet gedaan had omdat ik nogal sceptisch was tegenover zo’n luie vorm van toerisme. Onterecht dus. We hadden het geluk dat er slechts 2 andere mensen mee voeren naast de gids en de schipper, wat dus wou zeggen dat we een quasi privé rondvaart kregen. Om te beginnen wist de gids heel goed waar ze met enthousiasme over vertelde en kon ze steeds een interessant antwoord geven op onze (vele :-p ) vragen. Voorts is het zien van een stad vanop het water zeer interessant en mooi, je ziet altijd dingen die je anders nooit zou zien. Ten slotte is het best handig, op een uurtje heb je een deel van de stad gezien waar je normaal toch 3u over zou wandelen. Weg scepticisme. Maar je moet wel weten welke van de verschillende boottochten het voordeligst is want je kan net zo goed het dubbele betalen voor dezelfde rondvaart.

Het Danish Design Center was voor mij een andere nieuwigheid. Het biedt een verzorgde, ruime en goed opgestelde verzameling van design objecten in enkele duidelijke thema’s. (de 10 meest succesvolle Deense ontwerpen van vandaag, Deens design per decennium, de recente winnaars van de Deense Design Award) Uiteraard was er ook een shop aan verbonden waar je verschillende van de tentoongestelde objecten kan bekijken en, na een glimp van het prijsticketje op te vangen, rustig kan terugzetten 🙂

Annelies en Stefan, nog eens bedankt voor het bezoekje.

Posted in Denmark, Personal | Tagged | Comments Off on Kazoubezoek

Specialleke

Hoihoi

Deze week geen verslag, geen foto’s, maar wel: https://www.jeroenrobberechts.be/portfolio/

Mijn portfolio die eindelijk in een toonbare versie online staat!

Posted in Creations, Denmark, Personal | Tagged | Comments Off on Specialleke

Kopenhagen 2011

Nieuw jaar, nieuwe plannen. Ik heb me even mogen ontpoppen tot productfotograaf, resultaten staan hierboven. De projecten die ik vooraf ontworpen heb voor Retap zullen in de komende maanden hoogstwaarschijnlijk klaargemaakt worden voor productie en misschien nog dit jaar uit een fabriek rollen. Ik kijk er al naar uit.

Ondertussen is mijn stagetijd hier al even over de helft, wat ik nu al jammer vind. Maar er is nog een heel wat om naar uit te kijken, zo komen er bijvoorbeeld nog wel wat fijne mensen van thuis op bezoek, altijd leuk.

Posted in Denmark, Personal, Work | Tagged | Comments Off on Kopenhagen 2011

Terug in Vlaanderen, op vakantie voor 2 weken

Ik ben een fan van sneeuw, echt. Maar een stevige sneeuwbui vlak voor dat je vliegtuig zou moeten vertrekken dat al 1u30 later dan gepland aan de terminal aankomt door weersomstandigheden, dat is toch wat spannend :p

Gelukkig zijn ze zowel in Kopenhagen en (zelfs) in Zaventem zeer goed uitgerust om de sneeuw te lijf te gaan en ben ik dus zonder verdere problemen thuis geraakt.

Het zicht op een besneeuwd Europa vanuit het vliegtuig is wel best de moeite, alle structuren en topografische elementen zijn duidelijk afgelijnd in zwart-wit, erg fascinerend. (zie foto’s). Als er iemand de plaatsen van de foto’s herkent, laat maar weten.

Hieronder nog wat foto’s van een wandeling in de buurt van ‘t Kasteel van ‘s-Gravenwezel.

Posted in Belgium, Personal | Tagged | 5 Comments

Terug toerist (winter editie)

Druk, gezellig en koud zijn de kernwoorden van de voorbije week/weken. Voorbije week ben ik geen enkele avond thuis geweest. Couchsurf meetings, filmavondjes, kerstdiners en afscheidsfeestjes houden mij al even geëntertained. Dit alles gebeurt natuurlijk in een mooi besneeuwd decor, dat na herhaaldelijk dooien en vriezen niet meer altijd zo praktisch is om op te wandelen of fietsen, maar nog wel erg mooi.

Jan was dit weekend op bezoek en dat wou onvermijdelijk zeggen dat ik mijn gidstalent mocht bovenhalen. Tegen een (uiteraard :-p ) stevig tempo hebben we op 2 dagen zowat heel het centrum van Kopenhagen afgewandeld. Ook voor mij waren er nog dingen bij die ik nog niet gezien had, zo was de kleine zeemeermin terug op haar vaste stek, zijn we de Vor Frelser Kirke (met zijn mooie zwart-gouden spiraaltoren waar de trap aan de buitenkant zit) beklommen en hebben we het betoverende Tivoli park bezocht. Gratis en voor niets kregen we er vooral op zondag een temperatuur van hoogstens  -5°C en een snijdende stevige wind bij, wat de beklimming van de spiraaltoren opwaardeerde tot een ware heldendaad.

Extraatje: panorama                (klik en je krijgt de foto in’t groot)

s-20101212_1553_panorama

Image 1 of 1